Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
IT-svindlerne er på fremmarch – hvad kan I selv gøre?
I takt med, at de store salgsdage nærmer sig, stiger aktiviteten blandt IT-svindlere, og det er vigtigt at I tager jeres forholdsregler. Derfor har e-mærket samlet nogle gode råd fra CyberNordic, som er leverandør af IT- og cybersikkerhedsløsninger
Dårlig oplevelse eller svindel? Misforståelser kan skade nethandel
De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
Er jeres kunder bange for at blive svindlet?
En ny analyse fra Dansk Erhverv hejser alligevel et par røde flag. Forbrugerne er nemlig mere bekymrede for svindel og hurtige til at droppe købet, hvis de føler sig usikre på en webshop.
Advarer: Svindelshops inden for tøj og mode markedsfører sig med København
I e-mærket ser vi nu en tendens på svindel-webshops inden for især tøj og mode, hvor svindlerne udnytter ”København” i deres navn og markedsføring. Derfor advarer vi nu mod en række svindel-webshops.
e-mærket advarer mod svindelshoppen ”Balando.dk”
Navnet lyder til forveksling som Zalando, men modsat den tyske e-handelsgigant, som mange hver dag modtager tøj og sko fra, kan man som ”kunde” hos Balando.dk langt fra være sikker på at få sine varer.
Voldsom stigning af danske virksomheder, som får deres brand misbrugt online
e-mærkets anti-svindel enhed har i de første måneder af 2023 registreret en mangedobling i antallet af henvendelser fra danske virksomheder, som får deres brand misbrugt af svindlere online.