E-commerce

Sådan prioriterer du din tid, når du skal vækste

Har du startet eller overvejer du at starte en webshop? I så fald har du sandsynligvis både begrænset tid og penge. Derfor skal du prioritere begge dele optimalt under opstart og skalering. Der er ikke én løsning, som passer til alle. Og derfor er der heller ikke én liste med anbefalinger. Hvis du driver en niche-webshop med en snævert defineret målgruppe, kan det være andre overvejelser, som er de allervigtigste. Men for de fleste små og mellemstore webshops vil disse anbefalinger kunne betyde forskellen mellem effektiv skalering og at få et alt for stort brød galt i halsen. Med andre ord: Hvilke områder kan du med fordel vente med til senere? Og hvad bør du prioritere nu og her? Få svaret her.

Produktbilleder og tekster: Til når du rent faktisk gerne vil sælge dine varer

Din tid er kostbar – og hvis der er noget, som koster tid, så er det at skrive gode produkttekster. Alligevel vil vi argumentere for, at produktbilleder og tekster er så vigtige, at du ikke har råd til at nedprioritere dem.

Du kender det sikkert selv. Du kigger på et produkt på en webshop, som du ikke har besøgt før. Der er næsten ingen varetekst. Og måske er der kun ét enkelt lille billede af varen.

Det indgyder ikke just tillid – og får dig ikke til hurtigere at trykke ”bestil”.

Du ankom til webshoppen med en forventning om at blive begejstret for varen, men klikker dig hurtigt derfra med en flad fornemmelse.

Derfor anbefaler vi altid webshopejere at gøre noget ud af deres digitale udstillingsvindue. Især når det gælder produktsiden!

Ud over at sælge mere så vil en god, fyldig og spændende produktside resultere i, at dine besøgende bliver på siden i længere tid (kan måles med time on page-metric i Google Analytics). Det er guf for søgemaskinerne, som er kloge nok til at registrere, hvor lang tid dine besøgende bruger på dine sider. Og kan på den måde i bedste fald give dig mere på SEO-delen end en mere klassisk tilgang til søgemaskineoptimering.

Artikel i samarbejde med vores partner:

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.