Produktbilleder og tekster: Til når du rent faktisk gerne vil sælge dine varer
Din tid er kostbar – og hvis der er noget, som koster tid, så er det at skrive gode produkttekster. Alligevel vil vi argumentere for, at produktbilleder og tekster er så vigtige, at du ikke har råd til at nedprioritere dem.
Du kender det sikkert selv. Du kigger på et produkt på en webshop, som du ikke har besøgt før. Der er næsten ingen varetekst. Og måske er der kun ét enkelt lille billede af varen.
Det indgyder ikke just tillid – og får dig ikke til hurtigere at trykke ”bestil”.
Du ankom til webshoppen med en forventning om at blive begejstret for varen, men klikker dig hurtigt derfra med en flad fornemmelse.
Derfor anbefaler vi altid webshopejere at gøre noget ud af deres digitale udstillingsvindue. Især når det gælder produktsiden!
Ud over at sælge mere så vil en god, fyldig og spændende produktside resultere i, at dine besøgende bliver på siden i længere tid (kan måles med time on page-metric i Google Analytics). Det er guf for søgemaskinerne, som er kloge nok til at registrere, hvor lang tid dine besøgende bruger på dine sider. Og kan på den måde i bedste fald give dig mere på SEO-delen end en mere klassisk tilgang til søgemaskineoptimering.
Artikel i samarbejde med vores partner: