Via et nyt samarbejde med e-mærket vil Ønskeskyen sikre mere tryghed for sine mere end to millioner danske brugere. Det skal ske ved at give de webshop-partnere, som allerede er e-mærkede, mulighed for at vise deres certificering direkte på platformen og ved at gøre det attraktivt for endnu flere at blive e-mærkede.
Sidste år ønskede mere end to millioner brugere sig over 27 millioner forskellige produkter fra over 2.500 webshops på Ønskeskyen. Ifølge CEO hos Ønskeskyen, Casper Ravn-Sørensen, "har det netop været en prioritet at afspejle markedet og give brugerne et bredt udvalg. Med det store udvalg af vidt forskellige typer af webshops følger dog et tilsvarende stort ansvar for brugernes tryghed og sikkerhed."
For e-mærket adm. direktør Martin Birkjær Madsen er samarbejdet med Ønskeskyen en del af e-mærkets fokus på ikke kun at være synligt på e-mærkede webshops, men på alle de platforme og kanaler, hvor danske forbrugere interagerer med webshops:
”e-mærket arbejder for en sikker nethandel, og under det hører jo i høj grad også at kommunikere den sikkerhed til forbrugerne. Derfor vil vi gøre det nemt for e-mærkede webshops at fremhæve deres certificering på alle de kanaler, hvor de interagerer med deres kunder. Og derfor er det oplagt for os at gå ind som en aktiv samarbejdspartner med Ønskeskyen, der ligesom e-mærket er en integreret del af mange danskeres online shopping,” siger Martin Birkjær Madsen.