Det er rart at vide, hvordan du som forbruger er stillet, og hvad du skal gøre, hvis du har handlet på en webshop, der er gået konkurs. Derfor har vi lavet en kort guide til dig.
- Har du betalt med et betalingskort og er pengene reserveret:
Har du betalt med et betalingskort, og er der foretaget en reservation af beløbet – kontakt da din bank med henblik på evt. sletning af reservationen, eller hør om muligheden for at afmelde dit kort.
- Har du betalt med et betalingskort og er pengene hævet:
Har du betalt med et betalingskort og er pengene for varen blevet hævet uden, at du har modtaget varen eller dokumentation for, at varen er afsendt, kan du gøre brug af indsigelsesordningen i din bank. Hvorvidt banken dækker, afhænger af, hvilken bank du har, og hvilket betalingsmiddel, der er benyttet ved købet. Læs nærmere her i vores guide til brug af indsigelsesordningen.
Du kan læse nærmere om dine rettigheder her: Gode raad og tips, hvis webshoppen går konkurs.
Vi sidder klar på tlf. 4485 8590, hvis du har spørgsmål.
Mvh
e-mærket