Uforholdsmæssigt mange forbrugerklager kostede i sidste uge dealsitet Dagensbedste.dk en fratagelse af sidens e-mærke. Det kendte dealsite anvender dog fortsat e-mærket på hjemmesiden, derfor advarer vi nu mod sitet.
Vi har de sidste uger modtaget stribevis af forbrugerklager over dealsitet Dagensbedste.dk. Langt de fleste henvendelser er fra kunder, som har købt og betalt for værdibeviser, der ikke kan indløses og som ikke kan komme i kontakt med dealsitet. En forretningspraksis der, ifølge chefjurist hos e-mærket, Camilla Post, er uacceptabel og uforlignelig med det at være en del af certificeringsordningen og som onsdag den 13 oktober førte til en fratagelse.
”Vi går altid i dialog med den e-mærkede webshop, når vi modtager henvendelser fra dens kunder. Og i langt de fleste tilfælde får vi løst problemerne til begge parters tilfredshed. Men i dette tilfælde har det været næsten umuligt at få hul igennem til shoppen, hvorfor vi er nødt til at skride til handling. I dette tilfælde med en fratagelse,” fortæller Camilla Post.
Uretmæssig brug vildleder forbrugerne
Til trods for fratagelsen benytter Dagensbedste.dk dog fortsat e-mærket på deres hjemmeside. Det ærgrer Camilla Post, fordi det vildleder forbrugerne.
”Vi kan ikke leve med, at en webshop misbruger e-mærket. Vi har iværksat en række tiltag, blandt andet i form af dagbøder, og vi skruer på de knapper vi kan i forsøget på at dem til at fjerne deres e-mærke. Men i sidste ende er det folkene bag shoppen, der skal fjerne det. Det er ikke sket, og derfor ser vi os nødsaget til at advare forbrugerne via pressen,” fortsætter hun.
Camilla Post peger på, at Dagensbedste.dk nok kan undlade at fjerne e-mærket, men klikker man på mærket, lander man på en side, hvor det tydeligt fremgår, at webshoppens e-mærke er frataget ligesom det også her på siden fremgår, at fratagelsen er en realitet.
Kontakt e-mærket for hjælp
Som kunde i en e-mærket webshop kan du helt gratis kontakte os, hvis du oplever problemer, og det har mange gjort i forbindelse med Dagensbedste.dk.
”Vi sidder lige nu klar til at vejlede kunder, der er kommet i klemme på Dagensbedste.dk. Vi har allerede hørt fra mange af dem, men skulle der sidde flere derude, som er i tvivl om, hvordan de er stillet, og hvad deres muligheder er, opfordrer vi dem til at kontakte os,” siger Camilla Post.
I 2015 har fire webshops indtil videre fået frataget deres e-mærke. Sidste år var der tale om seks tilfælde.