- Læs altid aftalevilkårerne grundigt igennem, så du ved, hvad der er af muligheder for senere at afbestille eller ændre rejsen. Tjek også om dette koster noget.
- Print alle oplysninger ud, så du på et senere tidspunkt kan dokumentere, præcis hvad du har betalt samt hvilke betingelser du har accepteret.
- Er hjemmesiden udenlandsk, og markedsfører den sig ikke til det danske marked, skal en eventuel strid afgøres i landet, hvor den pågældende hjemmeside har hjemme. I sådanne tilfælde, er Forbruger Europa det rette sted at henvende sig for hjælp.Forbruger Europa
- Skulle fly- eller busselskabet gå konkurs, er du bedst stillet, hvis du har købt en pakkerejse, da du i så fald bliver betalt en godtgørelse. Henvend dig først til rejsearrangøren, og derefer til Rejsegarantifonden.Rejsegarantifonden
- Får du senere end 14 dage før flyrejsen besked om, at din flyafgang er aflyst, skal du huske, at du altid har følgende tre muligheder: At få pengene for biletten refunderet, at komme med det først mulige andet fly (eventuelt fra et andet selskab), eller at blive ombooket til en flyafgang på en senere dato efter eget valg.
For endnu flere råd når du køber rejser på internettet anbefaler vi, at du besøger forbrug.dk's side om lige nøjagtig det.forbrug.dk's side