Ja det lyder måske som en forretningsmodel der ikke kan betale sig, men faktisk har den internationale netbutik, der her er tale om, opnået stor succes med dette og andre forbistret flinke kundeservice tiltag. Butikken er amerikansk og hedder Zappos.com.
365 dages fuld returret, 24 timers kundeservice og gratis returfragt er blandt de rigtig mange ting, Zappos.com tilbyder deres kunder. Selvom det ikke er en model, enhver netbutik bare kan implementere, så kan det alligevel betale sig at lære lidt af Zappos.
Her hos e-mærket har vi med jævne mellemrum sager, hvor en netbutik kæmper med næb og klør mod en kunde om beløb helt ned til under 50 kroner. Spørgsmålet er, om det overhovedet kan betale sig?
Nej, kunden har ikke altid ret, og ja, jo flinkere man er, des større er chancen også for at blive snydt. Desværre glemmer mange at tænke på de mange fordele, der også er ved at strække sig lidt længere, end man egentlig behøver. Zappos bliver selvfølgelig snydt fra tid til anden, men for hver person, der snyder, er der 100 kunder, der føler sig så godt behandlet, at de vender tilbage igen og igen og måske endda tager nye kunder med sig.
De fleste ved det allerede, men det er altid godt at blive mindet om, at når tingene spidser til, så kan der være god forretning i at give kunderne ret – selv når de tager fejl.