Hvad efterspørger forbrugerne, når de handler online? 

Del:

En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at flere forbrugere fravælger webshops, der ikke tydeligt viser deres kontaktinformationer, CVR-nummer eller har et dårligt sprog på webshoppen.  

Disse informationer er blandt andet en central del af e-mærkets opdaterede retningslinjer, der har til formål at skabe mest mulig tillid blandt de danske forbrugere.  

Hvis I endnu ikke er kommet i mål med jeres opdaterede certificering, er det oplagt at gøre det nu. På den måde kan jeres webshop være klar til de store salgsdage, og I vil dermed skille jer ud fra mængden og skabe en større tryghed over for forbrugerne. 

Artiklen fremhæver desuden, at 27% af danske forbrugere helt sikkert vil fravælge webshops der ikke har e-mærket, hvis de ikke tidligere har handlet der. Et tydeligt e-mærket er derfor en vigtig faktor for at skabe tillid hos forbrugerne. 

e-mærkets markedsføringspakke

Husk, at I som medlem af e-mærket har adgang til en række grafikker, som I kan bruge i jeres markedsføring—ideelt til de store salgsdage, der nærmer sig. I finder grafikkerne på mit.emaerket.dk, hvor I nemt kan indsætte jeres logo og komme i gang med markedsføringen. 

I kan finde grafikkerne her

I kan læse den fulde artikel fra Dansk Erhverv her

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.