Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Gæsteblog: Flere forbrugere vælger delbetaling
Den øgede nethandel er ikke kun årsag til øget omsætning hos webshopejerne. Forbrugerne stiller flere krav til selve købsoplevelsen, og de virksomheder, der formår at møde de voksende krav om mere service, større udvalg, nemmere check out og hurtigere levering, er også dem, der høster frugten af de mange flere websalg. En bredere vifte af betalingsmuligheder er også blandt forventninger, som flere forbrugere har til de danske webshops.
e-mærket har fået ny chefjurist
Hils på Vian Khazer, e-mærkets nye chefjurist.
Hun er ny i denne rolle, men gammel i gårde hos e-mærket. ”Da jeg startede som barselsvikar hos e-mærket i oktober 2015, havde jeg ikke den fjerneste idé om, hvad fremtiden ville bringe. Men jeg kunne helt fra start mærke, at jeg var havnet det rigtige sted,” siger Vian Khazer.
it-eksperterne.dk frataget e-mærket
it-eksperterne.dk er blevet frataget e-mærket, da webshoppen har udvist adfærd, der uforenlig med e-mærkets retningslinjer.
Tålmod, kære kunde! Der er mere juletravlt i de danske webshops end normalt
Telefonerne gløder og indbakken er ved at eksplodere i vores jura-afdeling. Henvendelser fra danske forbrugere, der endnu ikke har fået leveret deres julegave-bestillinger er årsag til den øgede travlhed i afdelingen
Fire virksomheder skal betale bøder for at overtræde spamforbuddet.
Fire virksomheder har accepteret at betale bøder for at have sendt ulovligt markedsføring afsted gennem såkaldt affiliate-netværk.