Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.

Få styr på nyhedsbrevstilmeldingen – ellers kan det blive dyrt
Er du i tvivl om, hvordan du sikrer dig en nyhedsbrevstilmelding, der er i fuld overensstemmelse med lovgivningen? Så er svaret dobbelt opt-in. Læs her, hvad du skal være opmærksom på.

Fuphandler kan føre til phishing-angreb
Mange tror, at frustrationen er ovre, hvis man har handlet i en fupbutik og efterfølgende har været den irriterende erkendelse igennem, at det man i god tro bestilte, aldrig dukkede op. Desværre kan det vise sig blot at være begyndelsen på frustrationerne. For de oplysninger, fupbutikken er kommet i besiddelse af, kan nemlig efterfølgende bruges til at målrette phishing-angreb mod de fupramte kunder.

6 gode råd om hvordan du undgår greenwashing
Bruger du ord som “bæredygtig”, “miljørigtig”, “grøn emballage” eller “klimavenlig”? Så skal du måske tage et kig på dette blogindlæg. Der er nemlig risiko for, at du gør dig skyldig i greenwashing, og det er et område Forbrugerombudmanden har øget fokus på lige nu.

Kom godt i gang med MobilePays hurtigkasse
MobilePay har den mest populære app i Danmark. Og i onlinehandlen er app’en kun blevet
endnu mere populær, siden reglerne om 2-faktorgodkendelse trådte i kraft i starten af året. MobilePay gør det nemlig muligt at springe det sidste trin i 2-faktorgodkendelse over, så dine kunder slipper for det “besværlige” NemID-trin sidst i købsfasen. Og nu har MobilePay også lanceret en hurtigkasse.

Gæsteblog: Flere forbrugere vælger delbetaling
Den øgede nethandel er ikke kun årsag til øget omsætning hos webshopejerne. Forbrugerne stiller flere krav til selve købsoplevelsen, og de virksomheder, der formår at møde de voksende krav om mere service, større udvalg, nemmere check out og hurtigere levering, er også dem, der høster frugten af de mange flere websalg. En bredere vifte af betalingsmuligheder er også blandt forventninger, som flere forbrugere har til de danske webshops.

e-mærket har fået ny chefjurist
Hils på Vian Khazer, e-mærkets nye chefjurist.
Hun er ny i denne rolle, men gammel i gårde hos e-mærket. ”Da jeg startede som barselsvikar hos e-mærket i oktober 2015, havde jeg ikke den fjerneste idé om, hvad fremtiden ville bringe. Men jeg kunne helt fra start mærke, at jeg var havnet det rigtige sted,” siger Vian Khazer.