Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
e-mærket PLUS og STANDARD er på gaden
Øg tilliden til din webshop med e-mærket PLUS og STANDARD. Se og læs om, hvordan vores nye e-mærker virker.
Har du handlet på biva.dk – så læs med her
Biva har indgivet konkursbegæring. Har du handlet på biva.dk, kan du få gode råd af e-mærket.
Vi har samlet alt, du behøver at vide om den nye spamvejledning
Spam er det, som Forbrugerombudsmanden får allerflest klager om. Faktisk modtager Forbrugerombudsmanden omkring 20.000 klager om året. Det er derfor vigtigt, at du har styr på reglerne, og det kan Forbrugerombudsmandens nye spamvejledning hjælpe dig med.
Et kig i krystalkuglen. Hvad sker i 2019?
Det er altid svært at spå om fremtiden. Ingen ved jo reelt set, hvad der kommer til at ske i morgen. Vi har dog alligevel givet den et forsøg og skrevet lidt om, hvad du som webshopejer kan forvente for 2019.
e-mærket anmelder over 9000 fupbutikker til SØIK
En tredobling i anmeldelserne af fupbutikker er, hvad e-mærket har fået ud af arbejdet med kunstig intelligens og kampen mod it-kriminelle.
Guide: Sådan gør du din webshop klar til geoblocking
Den 3. december 2018 træder et forbud imod geoblocking i kraft. Det udspringer af EU’s forordning om uberettiget geoblocking og betyder blandt andet, at du ikke må afvise af sælge til kunder i lande, hvor du ikke leverer.