Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Danskernes lave returrate kan dække over utilfredse kunder
Danskerne har en lav returrate, men mener det er besværligt at sende varer retur – viser analyse fra Dansk Erhverv. Se hvilke forbrugere der returnerer oftest, og hvilke varer der returneres.
Dårlig oplevelse eller svindel? Misforståelser kan skade nethandel
De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
Hvad gør I med uafhentede pakker?
Hvordan skal I forholde jer med uafhentede pakker? Bliv klogere på hvad I skal gøre hvis I får en uafhentet pakke retur, hvis kunden ønsker at få varen sendt på ny eller hvis kunden ønsker at fortryde.
Påske er en online højtid
Forbrugerne er klar til påske, og traditionelt er det en højtid der giver anledning til store salgsmuligheder for e-handel.
Er jeres kunder bange for at blive svindlet?
En ny analyse fra Dansk Erhverv hejser alligevel et par røde flag. Forbrugerne er nemlig mere bekymrede for svindel og hurtige til at droppe købet, hvis de føler sig usikre på en webshop.
e-mærkede webshops i spil om e-handelsprisen 2024
Kampen om Dansk Erhvervs e-handelspris 2024 er i gang!
Mange e-mærkede webshops er placeret på Top20 listen.
Få det fulde overblik her.