Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.

e-mærkets ordreoverblik sætter skik på din forretning
e-mærkets fragtscore, et nyt produkt tilgængeligt for alle e-mærkede webshops, gør det muligt at synliggøre over for sine kunder, præcis hvor dygtig man er til at ekspedere ordrer inden for en selvvalgt periode på 24, 48 eller 72 timer.

Brugeranmeldelser – Guld eller gylle?
Få ting deler vandene som brugeranmeldelser. Nogle elsker at hade dem og andre hader at elske dem. En ting er dog sikkert. Brugeranmeldelser er kommet for at…

Vis dine kunder, hvor dygtig du er med e-mærkets fragtscore
Med lanceringen af to helt nye produkter gør vi det nu endnu nemmere for kunderne at vælge præcis den webshop, som er den rette for dem. Vi kalder de nye produkter for kundescore og fragtscore, og de kan tilkøbes seperat eller som en samlet pakke via medlemsportalen Mit e-mærke.

e-mærket udvider med brugerbedømmelser
Med lanceringen af to helt nye produkter, vi kalder dem add-ons til e-mærket, gør vi det nu endnu nemmere for forbrugerne at vælge præcis den webshop, som er den rette for dem. Lanceringen betyder samtidig, at e-mærket går fra kun at være en uvildig tredjepart, til nu også at inddrage forbrugerne.

3 ting du SKAL vide om undersøgelsesgebyrer
Håndtering af reklamationer kan være en tidskrævende og også omkostelig affære. Derfor vælger mange webshops at opkræve undersøgelsesgebyrer fra kunderne, hvis en undersøgelse af den vare, der reklameres over, ikke afslører en fejl eller mangel. Der er dog langt fra frit slag på alle hylder. Herunder har jeg derfor samlet de tre vigtigste regler, du som webshopejer bør kende til på området.

Reklamation: 3 områder du SKAL kende til
Selvom det måske ikke lyder særligt sexet at være kongen af reklamation, har det stor værdi for dine kunder, at du har styr på reglerne og ikke gemmer diverse betingelser og vilkår væk på en skjult underside med skriftstørrelse minus 10. Herunder tager vi et kig på tre områder, du bør kende til, hvis du vil blære dig med din viden på reklamationsområdet. Og hvem vil ikke gerne det?