Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.

Klagelink: Sådan påvirker de nye EU-regler din webshop
ODR, et nyt online klageorgan, skal gøre det nemmere for forbrugere, der handler på tværs af grænserne, at få behandlet en klage vedrørende et køb på nettet. Handler du som webshop fremover med en forbruger uden for Danmarks grænser, skal han eller hun derfor have mulighed for at klage via ODR-platformen.

3 klassiske symptomer på syge handelsbetingelser
Når Hr. forkølelse banker på, er det om at trække i uldsweateren og hælde litervis af glohed ingefær te i sig i forsøget på at holde den snottede snude og den hæslige hoste væk.

Det serviceniveau din webshop måske mangler
Vores videomand har netop lagt den digitale saks fra sig og er klar med en forhåbentlig interessant video om e-mærkets køberbeskyttelse. Videoen tager udgangspunkt i den konkrete handel, der tidligere på året udløste første udbetaling af køberbeskyttelsen.

Black Friday: Bliv klar til krig på rabatter og tilbud
Black Friday, dansk nethandels vildeste krigszone, nærmer sig, og fuldautomatiske maskingeværsalver af slagtilbud og eksklusive rabatter sendes afsted, målrettet danske nethandlende.
Advarsel: Kendt dealsite misbruger e-mærket
Uforholdsmæssigt mange forbrugerklager kostede i sidste uge dealsitet Dagensbedste.dk en fratagelse af sidens e-mærke. Det kendte dealsite anvender dog fortsat e-mærket på hjemmesiden, derfor advarer vi nu mod sitet.
Vi har d…

Undgå spamfælderne på Facebook – Sådan gør du
Konkurrencer på Facebook er en let måde at aktivere dine kunder på og forhåbentlig sælge mere. Men er du ikke forsigtig, risikerer du at komme på kant med markedsføringsloven.