Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Væksten er tilbage – og flere forventer at handle mere i 2024
Væksten er tilbage og flere forventer at handle mere online i 2024. En positiv opstart for 2024.
E-handelsanalysen 2023 fra Dansk erhverv er landet, og vi dykker ned i alle tendenserne her.
finesmile.dk og scandinavianrest.dk frataget e-mærket
finesmile.dk og scandinavianrest.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikkerne har udvist adfærd, der er uforenelig med e-mærkets retningslinjer.
Undgå bøder: Har I styr på fortrydelsesretten og oplysningspligten?
Tidligere kunne det kun give bøder, hvis man slet ikke oplyste om fortrydelsesret. Nu er der dog også risiko for bøder, hvis man ikke oplyser tilstrækkeligt om proceduren, når ens kunder vil gøre brug af den. Ligesom andre manglende oplysninger i forbindelse med købet nu også kan resultere i bøder.
Farlige produkter fra Storbritannien skal bekæmpes med nyt teknologisk værktøj
I et nyt IT-projekt i samarbejde med e-mærket automatiserer Sikkerhedsstyrelsen nu en central del af det arbejde, som skal sikre, at danske forbrugere ikke kan bestille farlige produkter hjem fra britiske webshops.
Google med nyt krav til webshops: Sådan sikrer I, at jeres mails også bliver leveret efter d. 1. februar
Kravet gælder allerede fra 1. februar, og hvis man ikke har styr på DMARC, kan det altså gå ud over leverancen af alle ens mails.
Bliv skarp på prismarkedsføring
Derfor skal I være knivskarpe på jeres markedsføring. Samtidig skal I balancere den på en knivsæg, hvis ikke I skal komme i karambolage med markedsføringsreglerne.