Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Tag kontrol over dit onlinesalg med KEA
Københavns Erhvervsakademi gentager succesen med tre korte og praktisk orienterede moduler fra deres E-koncept diplomuddannelse. Her har netbutikejere mulighed for at tilegne sig analytiske redskaber, der kan hjælpe dem med at styrke bundlinjen, vurd…
Prisfejl: Hænger jeg på den?
En splinterny klippemaskine af mærket Panasonic til 2,00 kroner. Det lyder næsten for godt til at være sandt, og det var det også. Udgangspunktet for enhver aftale om køb af vare på en netbutik er en bindende aftale, men hvordan er man egentlig still…
Sidder du fast i kompetencefælden?
Sociale medier og kritiske forbrugere er med til at skærpe kravene til netbutikkernes markedsføring, der ifølge en ny analyse fra CBS er stærkt forældet.
Reklamer er irrelevante
Mange netbutikker hænger i deres marketing fast i en…
Politiet vil bekæmpe svindel på nettet
IT-kriminalitet såsom fup på nettet og tyveri af dankortoplysninger er ikke alene skidt for forbrugerne. Det er mindst lige så skidt for din onlineforretning. Den øgede kriminalitet på nettet skaber nemlig stor usikkerhed omkring nethandel, hvilket k…
Forbrugerne: Overholdelse af loven er vigtigst
En mærkningsordning kan sikre at pølsen er økologisk, chokoladen FairTrade og at køleskabet er miljøvenligt.
e-mærket viser, at en netbutik er et sikkert sted at handle, bl.a. fordi den overholder gældende dansk lov. Og netop at netbutikkerne…
Lær at læse handelsbetingelserne på 1 minut
Det er langt fra alle danskere, der ved, hvad de siger ja til, når de handler på nettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af A&B Analyse på vegne af e-mærket. Her svarer mere end en tredjedel, at de sjældent eller aldrig læser handelsbetingelserne,