Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Vinderen af bedste nye e-handelsvirksomhed 2023 har en genkøbsrate, som kan være årsag til skilsmisser
Joken i Neglefebers community går på, at rigtig mange af de trofaste kunder køber nye produkter ret ofte. Eller måske endda rigtig ofte. Og at det for en ægtefælle er ret tydeligt at se, at der igen er blevet brugt penge på negleudstyr, når produkterne fra Neglefeber ankommer i de helt lyserøde brandfarver.
Advarer: Svindelshops inden for tøj og mode markedsfører sig med København
I e-mærket ser vi nu en tendens på svindel-webshops inden for især tøj og mode, hvor svindlerne udnytter ”København” i deres navn og markedsføring. Derfor advarer vi nu mod en række svindel-webshops.
Ny analyse: Så mange kender og stoler på e-mærket
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at 84 % af danske forbrugere kender e-mærket.
Brugtmarkedet bugner: Tjen penge på dine returvarer
Men med en brugt-kategori på din webshop har du mulighed for at imødekomme både klimaet og dine kunders pengepung – mens du samtidig minimerer dit eget tab på returvarer.
backzter.dk frataget e-mærket
Backzter.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikken ikke har efterlevet påbud udstedt af e-mærket.
e-mærket advarer mod svindelshoppen ”Balando.dk”
Navnet lyder til forveksling som Zalando, men modsat den tyske e-handelsgigant, som mange hver dag modtager tøj og sko fra, kan man som ”kunde” hos Balando.dk langt fra være sikker på at få sine varer.