Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Nye retningslinjer for prismarkedsføring
Forbrugerombudsmandens reviderede retningslinjer for prismarkedsføring er netop trådt i kraft, og har til formål at skabe klarhed omkring et ellers komplekst regelsæt. Driver du netbutik, er prismarkedsføringsreglerne særdeles vigtige at kende, da ov…
e-mærket øger konverteringen på Saxo.com
Danmarks største boghandel Saxo.com blev e-mærket i 2001, og det har de ikke fortrudt. Hør CMO Peter Hestbæk fortælle hvorfor, og bliv klogere på, hvordan et e-mærke på hjemmesiden har øget Saxo.com’s omsætning med flere millioner.
Bliv ekspert i AdWords helt gratis
Skagen, Ringsted eller Kreta? Hvor end du befinder dig, har du nu muligheden for at blive AdWords ekspert helt gratis og uden at skulle flytte dig en meter. Det eneste du skal bruge er en internetforbindelse, og så naturligvis din computer.
P…
Netbutikker sagsøger Nets for 200 mio. kr.
Konkurrenceankenævnet har i dag stadfæstet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens dom, der pålægger Nets at sænke dankortgebyret.
FDIH, Foreningen for dansk internethandel, rejser nu et erstatningskrav på 200 mio. kr., og vurderer, at dagens dom…
Facebook og brysterne
Sex sælger, men når det kommer til Facebook skal du være forsigtig. Her er man nemlig særligt opmærksomme på sex og nøgenhed, og et par lidt for blottede bryster kan betyde, at tommelfingeren vendes nedad til dit næste markedsføringsfremstød.
Lovlige Facebook konkurrencer – sådan gør du!
Facebook er en oplagt markedsføringskanal for danske netbutikker. For forholdsvis få midler kan du, med den rette strategi, ramme tusindvis af forbrugere, og har du ikke verdens største markedsføringsbudget, er Facebook et godt sted at starte.