Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Video: e-mærket fordobler antallet af ordrer på sextoysonline.dk
Dennis Rode, ejer af Sextoysonline.dk, er ikke i tvivl; e-mærket er verdens bedste opfindelse. Blot to dage efter godkendelsen var antallet af nye ordrer på netbutikken nemlig mere end fordoblet.
Dankortgebyrer: Sådan er reglerne
Vidste du, at det som netbutik er valgfrit, om man opkræver gebyr for betaling med Dankort, eller om man selv betaler, og lader det indgå som en del af netbutikkens samlede omkostninger?
Men hvordan fastsætter man som netbutik størrelsen på b…
Nye regler for nethandel på vej
13. juni 2014 er datoen, hvor EU’s nye forbrugerrettighedsdirektiv træder i kraft. Intentionen bag direktivet er at skabe ens vilkår for alle EU-borgere, der handler på nettet, hvad enten man vælger at lægge sine penge i en dansk, en polsk eller en s…
Har du fundet en ferieafløser til din netbutik?
Sommerferien er så småt skudt i gang, og snart tager den for alvor fart. Men hvad gør man, når man driver en netbutik, og man selv er den eneste ansatte? Lukker man ned i et par uger, eller betyder livet som selvstændig erhvervsdrivende, at man helt …
Nye retningslinjer for prismarkedsføring
Forbrugerombudsmandens reviderede retningslinjer for prismarkedsføring er netop trådt i kraft, og har til formål at skabe klarhed omkring et ellers komplekst regelsæt. Driver du netbutik, er prismarkedsføringsreglerne særdeles vigtige at kende, da ov…
e-mærket øger konverteringen på Saxo.com
Danmarks største boghandel Saxo.com blev e-mærket i 2001, og det har de ikke fortrudt. Hør CMO Peter Hestbæk fortælle hvorfor, og bliv klogere på, hvordan et e-mærke på hjemmesiden har øget Saxo.com’s omsætning med flere millioner.