Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Medaljehøst ved EM i netbutik
For nylig løb de med sejren ved den danske e-handelsprisuddeling, og nu har den e-mærkede netbutik Unisport.dk sikret dansk nethandel en flot tredjeplads ved European E-commerce awards. Unisport opnåede den flotte placering i kategorien Entrepreneuri…
Nye e-mærkede netbutikker i maj
Antallet af e-mærkede netbutikker vokser hele tiden, og i listen herunder kan du se, alle de butikker, der kom til i løbet af maj måned. Fremadrettet bliver der lavet en ny liste i begyndelsen af hver måned. Denne bliver opdateret løbende, så du hele…
e-mærket opruster med fem nye kolleger
E-handlen vokser, og det får flere og flere til at efterspørge e-mærket til deres netbutik. Derfor har vi netop ansat fem nye kolleger.
Ditte Skanse Hinge (28) er tiltrådt som forbrugerjurist hos e-mærket. Ditte er uddannet c…
Har kunden altid ret
Svaret på ovenstående spørgsmål er ikke altid så ligetil at besvare, for det afhænger i høj grad af hvordan man ser på det. Rent faktuelt har vi, her hos e-mærket, hver dag kontakt til en lang række forbrugere og erhvervsdrivende, og vi kan se, a…
Gør kedelig lovgivning til cool business
Der er vel næppe noget, der kan få det til at løbe koldere ned af ryggen på en iværksætter, end når fokus bliver flyttet fra den idé, man brænder for, til alverdens regler, restriktioner og begrænsende lovgivning. Men vender man blikket på lovgivning…
Klager på nettet boomer
Løfter om nemme præmier, prøvepakker og prøveabonnementer er blandt de væsentligste årsager til, at Forbrugerombudsmanden i 2012 har modtaget flere klager end nogensinde før. Samlet set er antallet af sager steget med 10 % siden 2011, og det vurderes…