Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.

Fup eller fakta: 5 skarpe om den nye markedsføringslov
Den nye markedsføringslov er netop trådt i kraft. Det betyder, ikke overraskende, at nogle af de regler, du kender, ændrer sig. Men også at lidt for frie tol…

Salg via Facebook: Bliv rig på rekordtid uden besværlig lovgivning
For de fleste iværksættere er regler og lovgivning ikke just det, man drømmer søde drømme om, men snarere noget der giver hovedpine og vejrtrækningsbesvær. M…

Delvis fortrydelse: Skal dine kunder have leveringsomkostningerne retur?
Har du taget stilling til, om dine kunder kan fortryde et køb på din shop delvist. Altså om de kan købe to par bukser, og så returnere det ene par? Og har du…

Sådan er du stillet, hvis du glemmer et 0,- i tilbudsprisen
Black Friday nærmer sig med hastige skridt. Forhåbentlig medfører det en masse gang i biksen på din webshop. Men for at du kan bruge din energi på at service…

Ja tak til nyhedsbreve – Må du sætte fluebenet for dine kunder?
Som medlemsorganisation med mere end 2.200 medlemmer er det altafgørende, at have fingeren på pulsen, så vi altid ved, hvad vores medlemmer går og tumler med…

3 ting du SKAL vide om undersøgelsesgebyrer
Håndtering af reklamationer kan være en tidskrævende og også omkostelig affære. Derfor vælger mange webshops at opkræve undersøgelsesgebyrer fra kunderne, hvis en undersøgelse af den vare, der reklameres over, ikke afslører en fejl eller mangel. Der er dog langt fra frit slag på alle hylder. Herunder har jeg derfor samlet de tre vigtigste regler, du som webshopejer bør kende til på området.