Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.

Reklamation: 3 områder du SKAL kende til
Selvom det måske ikke lyder særligt sexet at være kongen af reklamation, har det stor værdi for dine kunder, at du har styr på reglerne og ikke gemmer diverse betingelser og vilkår væk på en skjult underside med skriftstørrelse minus 10. Herunder tager vi et kig på tre områder, du bør kende til, hvis du vil blære dig med din viden på reklamationsområdet. Og hvem vil ikke gerne det?

Klagelink: Sådan påvirker de nye EU-regler din webshop
ODR, et nyt online klageorgan, skal gøre det nemmere for forbrugere, der handler på tværs af grænserne, at få behandlet en klage vedrørende et køb på nettet. Handler du som webshop fremover med en forbruger uden for Danmarks grænser, skal han eller hun derfor have mulighed for at klage via ODR-platformen.

Black Friday: Bliv klar til krig på rabatter og tilbud
Black Friday, dansk nethandels vildeste krigszone, nærmer sig, og fuldautomatiske maskingeværsalver af slagtilbud og eksklusive rabatter sendes afsted, målrettet danske nethandlende.

Undgå spamfælderne på Facebook – Sådan gør du
Konkurrencer på Facebook er en let måde at aktivere dine kunder på og forhåbentlig sælge mere. Men er du ikke forsigtig, risikerer du at komme på kant med markedsføringsloven.