9 ud af 10 af e-mærkets medlemmer siger, at de er e-mærkede for at øge webshoppens troværdighed.
Og en lang række forbrugerundersøgelser viser da også, at danskerne især forbinder e-mærket med ord som ”sikkerhed”, ”tryghed” og ”troværdighed”. Og at e-mærket for mange danskere er en vigtig ’tryghedsmarkør’.
Men i e-mærkets medlemsundersøgelse 2022 har e-mærkets medlemmer også peget på mange andre fordele ved e-mærket. Dem deler vi her.
Juridisk rådgivning
Hvert andet medlem peger på e-mærkets juridiske rådgivning som helt afgørende for værdien af deres medlemskab, mens hele tre ud af firesiger, at e-mærket hjælper dem med at overholde gældende e-handelslove.
Det passer godt med vores eget billede af e-mærkets medlemmer. Vi ved nemlig, at vi både har en gruppe af medlemmer, som meget aktivt benytter sig af vores juridiske rådgivning – og en gruppe, som har nok i, at e-mærkets jurister er proaktive og rækker ud til dem, hvis der fx er noget i deres handelsbetingelser, som skal opdateres.
Læs mere om e-mærkets juridiske vejledning her.
Øget konvertering
En fjerdedel peger på, at de er e-mærkede for at øge webshoppens omsætning. Og de medlemmer, som har splittestet e-mærket på deres webshop for at få bekræftet den øgede konvertering, er da også mere tilbøjelige til at pege på netop det.
Hvorfor e-mærket kan øge salget på en webshop, kan du læse mere om her.
Hvor mange ville anbefale e-mærket til andre webshops?
3 ud af 4 af e-mærkets medlemmer vil anbefale et medlemskab til andre webshops.
Det er dog markant flere i den gruppe af medlemmer, som aktivt benytter sig af e-mærkets medlemsfordele.
I den gruppe, som svarer, at de ofte bruger medlemsportalen mit.emærket.dk til at få juridisk vejledning og guides til bedre konvertering vil mere end 9 ud af 10 nemlig anbefale e-mærket til andre webshops.
Så hvis du er medlem, er vores opfordring til dig: Ræk ud, ring, brug vores medlemsportal og modtag vores nyhedsbreve … når vi er tilbage i det nye år.