For danske forbrugere er sikker betaling den vigtigste faktor for en tryg handel på nettet. Og danske webshops går da også hver dag glip af kunder, som falder fra under checkout, fordi de bliver usikre på, om de trygt kan afgive deres betalingsoplysninger, eller fordi processen bliver for kompliceret. Det vil et nyt samarbejde mellem e-mærket og betalingsløsningen Swiipe adressere.
I Dansk Industris e-commerce tracker peger danske forbrugere på sikker betaling som den vigtigste faktor for deres tryghed, når de handler på nettet. Samtidig går danske virksomheder og webshops hver dag glip af salg, fordi kunder forlader købet i checkout-processen. I internationale studier peger 4 ud af 10 forbrugere på, at det skyldes, at de enten ikke er trygge ved at afgive deres betalingsoplysninger, eller at processen bliver for kompliceret.
Adm. direktør i e-mærket Martin Birkjær Madsen udtaler:
”Med det her samarbejde adresserer vi to af de væsentligste årsager til, at forbrugere opgiver deres køb under check out: At de er utrygge ved at afgive deres betalingsoplysninger, eller at processen bliver for kompliceret. Det er godt for dansk e-handel, og det er godt for danske forbrugere, der med den her løsning vil blive præsenteret for en tryg, nem og genkendelig udchecknings-proces,” siger adm. direktør i e-mærket, Martin Birkjær Madsen.
Swiipe er en service, der sikrer høj konvertering, ordrestørrelse og forbedring af retur-rater. En af konverteringselementerne er en checkout-løsning, hvor kunden bl.a. kan få gemt sine oplysninger på tværs af webshops og med få klik få udfyldt sine oplysninger, fjerne og tilføje varer.e-mærket er en nonprofit organisation, som certificerer danske webshops med afsæt i forbrugeraftaleloven og e-handelsloven og bekæmper online svindel. Med det nye samarbejde vil forbrugerne på e-mærkede webshops få vist e-mærkets certifikat direkte i checkout-modulet fra Swiipe.
CEO & CO-founder hos Swiipe, Anders Riis udtaler:
”Forbrugernes forventninger er tårnhøje, og hvis du som webshop skal overleve i et højt konkurrencepræget marked, der samtidig er ramt af økonomisk nedgang, skal man sikre den bedste kundeoplevelse. Den bedste kundeoplevelse er ikke kun selve processen, men også at kunderne kan have tillid til webshoppen. Kombinationen af e-mærkets stærke position på online sikkerhed og tryghed for danske forbrugere og Swiipes mange services der sikrer den bedste og mest friktionsløse kundeoplevelse før og efter købet samt i returneringsprocessen er en meget stærk og innovativ pakke til danske webshops, ” udtaler Anders Riis, CEO & CO-founder hos Swiipe.