En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at flere forbrugere fravælger webshops, der ikke tydeligt viser deres kontaktinformationer, CVR-nummer eller har et dårligt sprog på webshoppen.
Disse informationer er blandt andet en central del af e-mærkets opdaterede retningslinjer, der har til formål at skabe mest mulig tillid blandt de danske forbrugere.
Hvis I endnu ikke er kommet i mål med jeres opdaterede certificering, er det oplagt at gøre det nu. På den måde kan jeres webshop være klar til de store salgsdage, og I vil dermed skille jer ud fra mængden og skabe en større tryghed over for forbrugerne.
Artiklen fremhæver desuden, at 27% af danske forbrugere helt sikkert vil fravælge webshops der ikke har e-mærket, hvis de ikke tidligere har handlet der. Et tydeligt e-mærket er derfor en vigtig faktor for at skabe tillid hos forbrugerne.
e-mærkets markedsføringspakke
Husk, at I som medlem af e-mærket har adgang til en række grafikker, som I kan bruge i jeres markedsføring—ideelt til de store salgsdage, der nærmer sig. I finder grafikkerne på mit.emaerket.dk, hvor I nemt kan indsætte jeres logo og komme i gang med markedsføringen.
I kan finde grafikkerne her
I kan læse den fulde artikel fra Dansk Erhverv her