e-mærkets PR-ansvarlige Martin Paludan interviewer e-mærkets nye partner manager René Ørtoft Lauer.
Forud for e-handelsdagen 2023 har vi spurgt René om hans ambitioner for e-mærkets partnersamarbejder. René ser det bl.a. som sin opgave at bringe mere fokus på brand protection ind i dansk e-handel.
Hvad ser du som din vigtigste opgave som partneransvarlig?
"e-mærket har jo en ret unik position i dansk e-commerce, fordi vores netværk spænder hele vejen fra enkeltmandsvirksomheder op til allerstørste brands og leverandører inden for dansk e-handel. På den måde får vi indsigter fra mange forskellige områder af dansk e-commerce, og dem skal vi blive endnu bedre til at omsætte til værdi for vores medlemmer. Vi har en mission om at sikre en tryg dansk e-handel, og jeg ser det sådan, at vi opfylder vores mission bedst, hvis vi kan hjælpe vores medlemmer med at lykkes. Det skal vi gøre ved at være en aktiv partner på alle områder af deres forretning."
Er der nogle udfordringer inden for dansk e-handel, som du særligt vil have fokus på?
"I de seneste år har vi set en voldsom udvikling inden for online svindel, hvor store, kendte danske brands risikerer at blive udnyttet til at lokke penge ud af danske forbrugere. Vi ser, at markante danske brands selvfølgelig har fuldstændig styr på alle de klassiske dele af e-commerce, men at deres brand protection ikke nødvendigvis er forankret i organisationen. Vi har eksempler på medlemmer, som er blevet overraskede over, at svindlere udnytter deres brands. Her vil vi gerne være den partner, som både skaber opmærksomhed om problemet og vores konkrete værktøjer til at løse det."
Hvad ser du særligt frem imod til e-handelsdagen?
"Jeg glæder mig til at mødes med mange af e-mærkets medlemmer og høre mere om, hvor de står lige nu. Og hvordan de ser sig selv i markedet. Det bliver spændende at høre medlemmers feedback på vores løsning, samt hvordan vi kan hjælpe dem yderligere indenfor brand protection."