Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Webshops skal nu vise produkters fareoplysninger
Sælger du faremærkede produkter som rengøringsmidler, lak og lim, håndsprit eller lign. kemiske produkter, som har farepiktogrammer på etiketten?
Så skal du være opmærksom på de nye EU-regler, der trådte i kraft i december 2024.
Hvad gør I med uafhentede pakker?
Hvordan skal I forholde jer med uafhentede pakker? Bliv klogere på hvad I skal gøre hvis I får en uafhentet pakke retur, hvis kunden ønsker at få varen sendt på ny eller hvis kunden ønsker at fortryde.
Nye regler for oplysningspligt ved fjernsalg til forbrugere
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at flere forbrugere fravælger webshops, der ikke tydeligt viser deres kontaktinformationer, CVR-nummer eller har et dårligt sprog på webshoppen.
Disse informationer er blandt andet en central del af e-mærkets opdaterede retningslinjer.
IT-svindlerne er på fremmarch – hvad kan I selv gøre?
I takt med, at de store salgsdage nærmer sig, stiger aktiviteten blandt IT-svindlere, og det er vigtigt at I tager jeres forholdsregler. Derfor har e-mærket samlet nogle gode råd fra CyberNordic, som er leverandør af IT- og cybersikkerhedsløsninger
Hvad efterspørger forbrugerne, når de handler online?
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at flere forbrugere fravælger webshops, der ikke tydeligt viser deres kontaktinformationer, CVR-nummer eller har et dårligt sprog på webshoppen.
Disse informationer er blandt andet en central del af e-mærkets opdaterede retningslinjer.
Skriv dig ud af overfyldte pakkeshops
Til Black Friday er der gang i den i jeres webshop. Det er der bare også rundt om i de forskellige pakkeshops. Så hvordan er I og jeres kunder stillet, hvis den valgte pakkeshop er fyldt, så pakken bliver leveret et andet sted end aftalt?