Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Sæt dele af din webshop på autopilot og få arbejdsglæden tilbage
I det her indlæg vil jeg præsentere dig for de ”fire klassikere” inden for automatisering af webshops. Som jeg tidligere har slået et kraftigt slag for, er prioritering af ens tid helt afgørende. Især når man ikke har en hær af kolleger at trække på.
Black Friday: Er din webshop klar til at sælge?
Er du klar til Black Friday? Ellers er det nu, du skal i gang. Planlægning giver nemlig mulighed for øget indtjening på dagen og mere luft i budgettet!
Datatilsynets afgørelse om Google Analytics: Sådan skal I forholde jer
Datatilsynet har vurderet, at Google Analytics som udgangspunkt ikke kan bruges lovligt, da der overføres persondata til USA, som er et såkaldt usikkert 3. land. Afgørelsen kommer i kølvandet på, at andre europæiske myndigheder har truffet samme afgørelse.
Webshop-ekspert: Sådan prioriterer du din tid, når du skal vækste
Har du startet eller overvejer du at starte en webshop? I så fald har du sandsynligvis både begrænset tid og penge. Derfor skal du prioritere begge dele optimalt under opstart og skalering. Hvilke områder kan du med fordel vente med til senere? Og hvad bør du prioritere nu og her?
Din troværdighed er i spil, når kunden klikker sig ind på ”om os-siden”
Mange har en forestilling om, at en troværdig webshop skal være ’corporate’ i sit udtryk. Men er du en mindre virksomhed, bør du overveje at spille på andre styrker. Og her er din størrelse faktisk et effektivt kort at have på hånden.
Jura og markedsføring: Kender du de seks “bud”?
Som webshopejer skal du være knivskarp på din markedsføring. Samtidig skal du balancere den på en knivsæg. For i iveren efter at trænge igennem til dine kunder, er det let at komme i karambolage med reglerne om markedsføring.