Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Jura og markedsføring: Kender du de seks “bud”?
Som webshopejer skal du være knivskarp på din markedsføring. Samtidig skal du balancere den på en knivsæg. For i iveren efter at trænge igennem til dine kunder, er det let at komme i karambolage med reglerne om markedsføring.
Tilsyn med samtykkereglen for statistikcookies vil blive prioriteret lavere
Erhvervsstyrelsen har netop meldt ud, at de vil nedprioritere tilsyn med statistikcookies fremover. Dette sker, mens der i øjeblikket pågår forhandlinger omkring en forordning om e-databeskyttelse
Så nemt installerer du SIKKER SHOPPING
Du vil gerne installere SIKKER SHOPPING, men er måske lidt usikker på, hvordan det foregår? Bare rolig, nu har vi lavet en simpel trin-for-trin-guide, der tager dig i hånden gennem den korte installationsproces.
Skiltning af aldersgrænser ved salg af alkohol og tobak
Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning. Vi har derfor lavet denne lille guide til dig, baseret på nogle længe ventede præciseringer fra Sikkerhedsstyrelsen.
Få styr på nyhedsbrevstilmeldingen – ellers kan det blive dyrt
Er du i tvivl om, hvordan du sikrer dig en nyhedsbrevstilmelding, der er i fuld overensstemmelse med lovgivningen? Så er svaret dobbelt opt-in. Læs her, hvad du skal være opmærksom på.
Fuphandler kan føre til phishing-angreb
Mange tror, at frustrationen er ovre, hvis man har handlet i en fupbutik og efterfølgende har været den irriterende erkendelse igennem, at det man i god tro bestilte, aldrig dukkede op. Desværre kan det vise sig blot at være begyndelsen på frustrationerne. For de oplysninger, fupbutikken er kommet i besiddelse af, kan nemlig efterfølgende bruges til at målrette phishing-angreb mod de fupramte kunder.