Britisk iværksætter om dansk opstart: e-mærket blev helt afgørende for min lancering
Claire Julia Ross-Brown har både arbejdet i finansverdenen og som skuespiller. Da hun etablerede sit modebrand, CJ London, havde hun derfor en klar vision om en stil, som kunne fungere for kvinder på tværs af sociale sammenhænge.
Hvad hun til gengæld var langt mindre sikker på, var, hvordan hun kunne få etableret sin webshop med alle de juridiske og e-handelsrelaterede spørgsmål, som følger med.
Juridisk vejledning
I have always had a very clear idea of what I wanted for my brand, my products, my shop, and my customers. But when it came to establishing my webshop in Denmark, I found myself needing help with so many technical and legal issues”
Claire Ross Brown, ejer af cj-london.com
Det danske e-handelsmarked er unikt
I Claires britiske netværk kendte hun flere, som havde startet egen virksomhed. Forskellen var bare, at det offentlige i UK gør en dyd ud af at give adgang til gratis rådgivning og konsulentbistand. I Danmark blev e-mærket derimod stedet, hvor hun fik den nødvendige hjælp.
En anden markant forskel mellem Danmark og Storbritannien relaterede sig til markedssituationen. Det danske e-handelsmarked har mange mindre spillere, og her blev e-mærket en vigtig markør for den troværdighed, som Claire Ross-Brown ville have, at CJ London skulle stå for
“For me, having a well-known, and respected authority such as e-mærket put a stamp of approval on CJ London and was not just an important signal to my customers, but to business partners and investors as well”.