Gratis sagsbehandling hos e-mærket
Hvis du oplever problemer efter at have handlet på en e-mærket webshop, og du ikke selv kan løse situationen med webshoppen, kan du få hjælp hos e-mærket.
Hvorfor bruge e-mærkets forbrugerhjælp?
De fleste sager bliver løst inden for 14 dage – oftest til kundens tilfredshed
Det er gratis
Vi behandler din sag uanset beløbets størrelse
Hvad indebærer e-mærkets sagsbehandling?
Vi kontakter webshoppen og beder om deres side af sagen. Vi vejleder altid både dig og webshoppen i juraen og forsøger at finde en løsning. Hvis det ikke er muligt at finde en løsning i sagen, vejleder vi dig om dine klagemuligheder fx hos Forbrugerklagenævnet. e-mærket har ikke mulighed for at træffe en afgørelse, som er juridisk bindende for sælger. Dog kan vi fratage e-mærket fra webshoppen, hvis webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser.
Hvis webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser jævnfør e-mærkets retningslinjer, kan du have mulighed for at benytte dig af e-mærkets køberbeskyttelse på op til 10.000 kr.
Du kan læse mere om, hvad vores Køberbeskyttelse dækker her. Dine muligheder for at indbringe sagen for private klagenævn, fx Forbrugerklagenævnet, eller domstolene påvirkes ikke af, at vi behandler sagen.
I hvilke situationer kan vi hjælpe?
- Klager, som omhandler køb i en e-mærket webshop, og hvor du selv først har forsøgt at kontakte webshoppen
I hvilke situationer kan vi IKKE hjælpe?
- Sager, som er indbragt for et godkendt klagenævn eller domstolene
- Køb, der er foretaget i en fysisk butik, over telefonen eller via e-mail
Før du opretter en sag skal vi bede dig om at have gjort nogle forberedelser:
Er webshoppen e-mærket?
Brug vores søgefunktion på forsiden til at se dette. For at vi kan hjælpe dig, skal webshoppen være e-mærket på købstidspunktet.
Har du et ordrenummer?
Vi skal bruge ordrenummeret, så webshoppen kan identificere dit køb.
Har du kontaktet webshoppen?
Du skal i første omgang tage kontakt til webshoppen, for at give dem en mulighed for at løse sagen. Får du ikke den ønskede hjælp af webshoppen, er du selvfølgelig velkommen til at indsende sagen til os.
Er webshoppen gået konkurs?
Se hvad du skal gøre, hvis webshoppen, du har handlet i, er gået konkurs, og du ikke har fået din vare, eller du har en reklamation.
Opret sag
Udfyld nedenstående formular for at oprette sagen hos os.
Felter markeret med * er obligatoriske, for at vi kan behandle din sag.