Fragtscore. Når ”Hurtig Levering” er baseret på fakta

E-mærkets fragtscore er et unikt målesystem, der fortæller dine besøgende på webshoppen, hvor hurtig du er til at afsende ordrer. Fragtscoren er simpel for dig og dine kunder at bruge, men den er baseret på et perfekt tilpasset system, der tager højde for alle de forskellige variabler, der er for en webshop, når der skal sendes ordrer afsted – uanset om du sælger skræddersyede køkkener eller hårprodukter.

Forklaret helt enkelt, måler systemet, hvor længe der går, fra en ordre kommer ind i shoppen, og til den bliver afsendt.

Dataunderbygget KPI

Giver en unik konkurrencefordel

Understøtter webshoppens troværdighed

Øg din troværdighed med e-mærkets fragtscore

Din fragtscore viser i procent, hvor stor en andel af dine ordrer, du afsender inden for 24, 48 eller 72 timer. Udmålingen resulterer altså i en procentscore, så dine kunder nemt kan se, hvor hurtigt du reelt afsender. Scoren er baseret på de sidste 12 måneders ordreafsendelser, og giver dig dermed mulighed for løbende at optimere scoren.

Den giver dig desuden et dag-til-dag overblik over de ordrer, du skal have ud ad døren for at opretholde dine fragtscore. Du vil opleve, at det effektiviserer måden, du driver din shop på, og skærper din konkurrenceevne.

Når man skal måles på sin evne til afsende ordrer fra sin webshop, er der selvfølgelig en masse hensyn, der skal tages for at kunne give en retvisende og retfærdig score. Alle webshops er forskellige, og langt de fleste har varer, der er årsag til lidt længere leveringstid. Det tages der selvfølgelig højde for i fragtscoren.

 

Derfor er der ordretyper, der helt automatisk ekskluderes, når den korrekte fragtscore skal udregnes.

Det er blandt andet ordrer, der omfatter følgende:

  • Bestillingsvarer (ikke på lager)
  • Forudbestillinger
  • Specialfremstillede varer
  • Order afgivet i din ferie
  • Afhentningsordrer
  • Ordrer med forsinket betaling
  • Order uden dækning
  • Interne testordrer
  • Kreditkortsvindel

Order afgivet på weekender og helligdage betragtes i øvrigt først som afgivne den næstkommende hverdag.

*Kun for medlemmer. For at benytte kunde- og fragtscoren skal webshoppen være e-mærket.

Vis fragtscoren på webshoppen

Din fragtscore ligger inkorporeret i din e-mærket widget. Det betyder, at du har en lang række designvalg, når du skal bestemme, hvordan din fragtscore skal vises. Du kan fx bestemme, hvilken side den skal være i, hvor højt eller lavt den skal sidde, og du kan tilpasse den, så den passer til mobilvisning.

Design og placering

I widget-designeren på Mit.emærke, kan du tilpasse designmulighederne for både dit e-mærke, og for den måde din fragtscore vises. Det er enkelt, nemt og overskueligt, og kan tilpasses igen og igen – indtil du er helt tilfreds. Du kan altid gå tilbage til widgetdesigneren og rette din widget til. Husk både at tilpasse desktop- og mobilvisning. Bruger du også kundescoren, vil den ligge i din widget sammen med fragtscoren.

Visning på webshoppen

Når du har aktiveret og designet din widget, vises den på din webshop. Ved mouseover rulles den ud, og relevante data fra dine scores kan nu ses. Klikker man på den udrullede widget, vil en popup med yderligere information blive synlig, og fra den kan man klikke sig videre til dit aktive certifikat.

 

Certifikatsiden

Dit certifikat har sin egen side hos e-mærket. Når nogen klikker på linket i popupen, åbner siden op i en ny fane i din browser. I certifikatet findes alle relevante oplysninger om din certificering, dit medlemskab hos e-mærket og din virksomhed. Din widget, og det aktive certifikat, er dine kunders sikkerhed for, at dit e-mærke er ægte.

 

Få en KPI på din webshop med hold i virkeligheden

Mange bruger allerede ”Hurtig levering” som en KPI på deres webshop. Ofte bliver det bare en floskel, fordi så mange bruger den, men meget få bakker den op med data.

Med fragtscoren rykker du forrest i bussen og får et validt KPI, som virker troværdigt på dine kunder.

Der er stort set ikke noget alternativ på markedet, så du får samtidig en unik mulighed for at underbygge gængse påstande, som vil give dig en fordel, når du skal markedsføre dig, og når kunderne skal vælge, om de vil handle hos dig – eller i en anden webshop.

Skal din webshop e-mærkes?

Få en uforplitende snak med en af vores konsulenter og hør mere om fordelene ved et medlemskab.

Tlf: 44 85 85 90

salg@emaerket.dk

Kontakt os

Vil du kontaktes af en af vores konsulenter vedrørende medlemskab?


Udfyld formularen her:

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.