TV2, DR, Berlingske og Politiken er blot nogle af de store medier, der valgte at bringe bogstaverne 'e-mærket' i deres artikler, TV eller radioindslag i november måned. I perioden fra d. 8 til d. 29 november blev e-mærket nævnt 257 gange i de danske medier. 79 gange i printversion, 18 i radio og TV og intet mindre end 160 gange på web. Det er langt over rekorden for, hvad e-mærket før har oplevet på en måned.
2,1 milliarder i de rigtige hænder
e-mærket gik i pressen og opfordrede danskerne til at tjekke op på de webshops de besøgte, hvis de følte sig mistænksomme. Det råd var der rigtig mange medier, der mente var relevant for danskerne. Så relevant at e-mærkets kommunikationschef, Toke Mølgaard, endte i DR's Aftenshowet, der hver dag bliver set af mange hundredetusind danskere. Her fortalte Toke Mølgaard om vigtigheden af at kigge sig for, når man handler på nettet. Blandt andet blev der kørt en voxpop, hvor flere nævnte e-mærket som et pejlemærke for deres handel på nettet.
Vil du gerne læse, se og høre, hvad der blandt andet blev skrevet og vist i perioden, er der et mindre udsnit forneden.
Organisation advarer inden Black Friday
Et chok tilbud skal være et choktilbud
Sådan undgår du at blive narret, når du handler på nettet
Vi snydes på nettet som aldrig før
Hver dag bliver 70 danskere snydt på nettet
Og så kan i også godt glæde jer til at opleve e-mærket i december måned. Allerede d. 14 december, er e-mærket nemlig igen i at finde på en af DR's kanaler, når Kontant bringer nye tal fra e-mærkets kamp mod fupbutikker.