Bedre beskyttelse af børn og unge på nettet

Del:

I en tid hvor kommercielle budskaber i stigende grad formidles via sociale medier og blogs, har Forbrugerombudsmanden netop offentliggjort en revideret vejledning for markedsføring rettet mod børn og unge. Forhandler din netbutik produkter, der på den ene eller den anden måde henvender sig til børn, anbefaler vi, at du læser vejledningen igennem.

3 væsentlige punkter

Vejledningen om markedsføring til børn og unge dækker en lang række områder. Herunder har vi udvalgt 3 af de mest væsentlige:

  • Børn som reklamesøjlerDet er ikke tilladt at præmiere børn og unge, mod at de deler budskaber eller omtaler din netbutik på sociale medier som f.eks. Facebook og Instagram. Dog må du gerne indgå reklameaftale med børn og unge, så længe forældrene forinden har givet deres samtykke
  • Børn som reklamesøjler
  • Markedsføring via blogs
  • Ingen abonnementsaftaler

Læs hele vejledningen herLæs hele vejledningen her

ForbrugerombudsmandenForbrugerombudsmanden

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.