Få ting deler vandene som brugeranmeldelser. Nogle elsker at hade dem og andre hader at elske dem. En ting er dog sikkert. Brugeranmeldelser er kommet for at blive. Forbrugerne påvirkes i stigende grad af andres oplevelser med en given virksomhed, og den udvikling har de færreste webshops råd til at ignorere. Men kan man stole på anmeldelser, og hvorfor lancerer e-mærket nu, deres helt eget brugerbedømmelsessystem? Få svaret herunder.
Værdifulde brugerbedømmelser bygger på tillid
For at brugerbedømmelser kan skabe mest mulig værdi for både forbrugere og webshops, skal de være retvisende. Både webshops og forbrugere, skal ganske enkelt kunne have tillid til systemet bag. Der er på mange måder tale om et tveægget sværd. På den ene side må der ikke kunne sås tvivl om, hvorvidt anmeldelser er falske, oprettet af webshoppen selv eller af en konkurrent, ligesom en dårlig anmeldelse ikke må kunne bruges som pressionsmiddel af en urimelig kunde, der med truslen om shitstorms og negative anmeldelser ender med at få sin vilje. På den anden side skal den slags systemer bygge på så åben og ærlig data som muligt.
De brugerbedømmelser vi kender er modne til forandring
Hos e-mærket foregiver vi ikke at have fundet formlen på det perfekte brugerbedømmelsessystem, men vi har stræbt efter at sikre et bedre værn mod ovenstående problemstillinger. Det har vi blandt andet gjort ved at arbejde ud fra et ideal om et lukket system. Det sikrer, at det KUN er personer, der har gennemført en handel hos dig, som får tilsendt en bedømmelsesopfordring, og at bedømmelsesopfordringen kun kan besvares én gang. Derudover er der opsat en række kontrolfunktioner, der sikrer, at der ikke efterfølgende, kan foretages ændringer i allerede registreret data. Systemet vil således afsløre gentagne forsøg på datasvindel, der efterfølgende vil blive sanktioneret.
Vil du vide mere om e-mærkets nye kundescore, så tjek videoen herunder.