FDIH's årlige e-handelsanalyse for 2018 er netop blevet udgivet og med lyseblå, e-mærkede, briller på, er der masser at glæde sig over ved den nye analyse.
Analysen understreger nemlig ifølge Jesper Arp-Hansen, dirketør i e-mærket, den høje troværdighed, vi har hos forbrugerne og viser, at e-mærket er den enkeltfaktor, som giver flest danskere øget tryghed, når de skal handle på nettet.
– FDIH’s e-handelsanalyse viser, at e-mærket står meget stærkt hos forbrugerne. e-mærket er den stærkeste tryghedsskabende faktor, og forbrugerne har brug for den, for hver anden forbruger vil fravælge en netbutik uden e-mærket, fortæller Jesper Arp-Hansen.
Således fortæller analysen, at to ud af tre danskere – eller 68% – føler sig mere trygge ved at handle på en e-mærket webshop, mens hele 50% procent faktisk ville gå uden om en webshop, der ikke er e-mærket. Tallene er med til at understøtte behovet for e-mærket i en tid, hvor flere og flere bliver snydt på nettet, mener Jesper Arp-Hansen.
– I en tid med flere og flere fupbutikker og nye koncepter på nettet søger forbrugerne tryghed, når de handler på nettet. Den tryghed finder de mere end noget andet hos e-mærket ifølge analysen. Det er lige efter tidens trend med bekvemmelighed, for e-mærket er den nemmeste måde at afkode en netbutiks troværdighed på, siger Jesper Arp-Hansen.
Tallene, som stammer fra FDIH's hjemmeside og e-handelsanalyse, kan du læse mere om her.