Med introduktionen af to nye tiltag, kundescore og fragtscore, har vi gjort det nemmere at vælge den helt rigtige webshop at handle på. De to scorer gør det muligt både at se, hvor hurtigt de e-mærkede webshops afsender ordrer, samt hvad andre kunder synes om den pågældende shop. Det er valgfrit for de e-mærkede shops, om de ønsker at tilkøbe både kunde- og fragtscoren, kun den ene eller slet ingen. Derfor vil der være forskel fra shop til shop.
De to scorer vises sammen med webshoppens e-mærke, og ser således ud:
Kort om kundescoren
Kundescoren går fra 0 til 10 og udregnes på baggrund af forholdet mellem antallet af tilfredse og utilfredse bedømmelser. Kun de kunder, der har bedømt deres købsoplevelse, tæller med, og alle kunder spørges på samme måde.
Kort om fragtscoren
Fragtscoren viser i procent, hvor stor en andel af webshoppens ordrer, den afsender inden for 24, 48 eller 72 timer.
Er du forbruger, og vil du vide mere om, hvad kunde- og fragtscoren betyder for dig, så kan du læse mere her. Er du erhvervsdrivende, så klik istedet her.