Den bedste (og værste) reklame er som bekendt den, der går fra mund til mund. Derfor er det altafgørende, hvordan du som erhvervsdrivende håndterer potentielle konflikter med dine kunder. I efteråret spurgte vi derfor de danske forbrugere, hvad der betyder mest for dem, når de oplever problemer med en netbutik.
Tilgængelighed den vigtigste faktor
Hele 70 pct. af de adspurgte peger i undersøgelsen på tilgængelighed som en af de vigtigste faktorer. Det skal kort sagt være nemt og hurtig at komme i kontakt med din netbutik, hvad enten man som kunde oplever et problem før, under eller efter et køb. Det stiller krav, til den måde du indretter din online forretning på.
Er du tilgængelig?
Hvis ikke du kan svare ja til ovenstående uden at tøve, så er der stensikkert rum til forbedring. Du kan f.eks. overveje følgende:
- Er mine kontaktinformationer placeret tydeligt nok?
- Bør jeg investere i et system til kundehåndtering?
- Hvor hurtigt forventer jeg selv svar på mails?
- Lover jeg mere end jeg kan holde?