Hvad efterspørger forbrugerne, når de handler online?
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at flere forbrugere fravælger webshops, der ikke tydeligt viser deres kontaktinformationer, CVR-nummer eller har et dårligt sprog på webshoppen.
Disse informationer er blandt andet en central del af e-mærkets opdaterede retningslinjer.
Skriv dig ud af overfyldte pakkeshops
Til Black Friday er der gang i den i jeres webshop. Det er der bare også rundt om i de forskellige pakkeshops. Så hvordan er I og jeres kunder stillet, hvis den valgte pakkeshop er fyldt, så pakken bliver leveret et andet sted end aftalt?
Er I klar til de store salgsdage?
Konkurrencen om jeres kunders opmærksomhed er hård. Særligt i forbindelse med de store udsalgsperioder, hvor de bliver bombarderet med markedsføring og gode tilbud på alle kanaler. Derfor skal I være knivskarpe på jeres markedsføring.
Hvorfor e-mærket er vigtigere end nogensinde før – et interview med e-mærkets direktør
Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning.
Så meget betyder produktanbefalinger for jeres kunder
Dansk Industris e-commerce tracker for Q1 peger på, at der er noget at hente ved at inkorporere produktanbefalinger på jeres webshop.
Dårlig oplevelse eller svindel? Misforståelser kan skade nethandel
De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
Danskernes lave returrate kan dække over utilfredse kunder
Danskerne har en lav returrate, men mener det er besværligt at sende varer retur – viser analyse fra Dansk Erhverv. Se hvilke forbrugere der returnerer oftest, og hvilke varer der returneres.
Sådan skilter du aldersgrænser ved salg af alkohol og tobak
Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning.
Hvad gør I med uafhentede pakker?
Hvordan skal I forholde jer med uafhentede pakker? Bliv klogere på hvad I skal gøre hvis I får en uafhentet pakke retur, hvis kunden ønsker at få varen sendt på ny eller hvis kunden ønsker at fortryde.
Påske er en online højtid
Forbrugerne er klar til påske, og traditionelt er det en højtid der giver anledning til store salgsmuligheder for e-handel.